اساسنامه و شرکتنامه چه تفاوتی با هم دارند ؟

سه شنبه 20 تير 1396
9:02
ثبت شرکت و ثبت برند نوبل

اساسنامه و شرکتنامه چه تفاوتی با هم دارند

هر فردی برای اینکه به خوبی شناسایی شود نیاز دارد تا یک شناسنامه در بدو تولد برای او تهیه شود تا از آن پس با ارائه این شناسنامه ضمن شناسایی او و تشخیص هویت او بتوانند سایر موارد را هم از این شناسنامه در باره او تخمین بزنند به عنوان مثال سال تولید ، سن ، تعداد فرزندان ، نام پدر و مادر و ...

شرکت ها هم باید در بدو تاسیس توسط افراد شناسنامه دار شوند . این شناسنامه در شرکت با نام اساسنامه شرکت شناخته می شود . در اساسنامه موارد مختلفی آورده می شود که بر اساس آن تمامی مشتریان و ذی نفعان شرکت بتوانند با استناد به این موارد اطلاعات لازم در خصوص شرکت را به دست بیاورند و یا حتی خود شرکا و سهامداران در زمان های مورد نیاز می توانند به محتویات وع توافقات این سند مراجعه نموده و اختلافات احتمالی را مرتفع نمایند .

اسانامه در واقع سند اعتباری شرکت می باشد که خط مشی ، میزان سرمایه و دارایی شرکت ، موضوع و هدف فعالیت و نحوه فعالیت شرکت ، اختیارات و ووظایف شرکا ، میزان دخالت و تعهد هر یک از شرکا و مدیران منتخب ، طول مدت مدیریت ، بازرسین و نحوه انتخاب آنها ، تعداد مدیران و مدت فعالیت انها ، چگونگی عزل و نصب مدیران و بازرسین ، نحوه برخورد با افراد فوتی و محجور و ... در آن دیده می شود .

از بین شرکت های تعریف شده در قانون تجارت ایران شرکت های سهامی عام و سهامی خاص الزاما باید دارای اساسنامه باشند و شرکت های با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی هم باید الزاما شرکتنامه داشته باشند . در شرکت های با مسئولیت محدود نبود سندی به نام شرکتنامه عملا باعث می شود حیاتی برای شرکت نتوان متصور شد و شرکت در واقع ثبت نخواهد شد .

برای مطالعه ادامه مطلب به وبسایت ثبت شرکت و ثبت برند نوبل مراجعه فرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .

تلفن : 02188770580


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ثبت شرکت و ثبت برند نوبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]