راه اندازی و ثبت شرکت دانش بنیان

يکشنبه 8 مرداد 1396
1:19
ثبت شرکت و ثبت برند نوبل

راه اندازی و ثبت شرکت دانش بنیان

چند سالی می شود که با واژه دانش بنیان زیاد روبه رو شده ایم و این شرکت ها به عنوان یک شرکت تازه وارد به دنیای اقتصاد کشور خود را معرفی نموده اند ولی اینکه دقیقا این شرکت ها چه هستند و چونه می توان اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان نمود و در چه زمینه هایی می توان فعالیت کرد را شاید هنوز به روشنی اطلاع نداشته باشیم. در این مقاله به شناخت بیشتری در خصوص شرکت های دانش بنیان دست خواهیم یافت

شرکت های دانش بنیان شرکت های وابسته به دانش و دانشگاه و افراد علمی می باشند . برای ثبت شرکت دانش بنیان یا باید از اعضاء هیئت علمی دانشگاه باشید و یا از امتیاز یک دانشگاه و یا پژوهشکده برای ثبت شرکت دانش بنیان استفاده کنید . امتیاز ثبت این شرکت ها به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می رسد بنابر این موسسین شرکت های دانش بنیاد یا باید کاملا دانشگاهی باشند و یا سهام عمده این شرکت ها متعلق به دانشگاه و هیئت علمی دانشگاهی باشد. البته یک شرکت دانش بنیان می تواند سهام کمتر از 50 درصد را هم برای دانشگاه و اعضاء هیئت علمی آن در اساسنامه خود پیش بینی نماید که در این حالت شرکت دانش بنیان را خصوصی می نامند . ولی اگر بیش از 50 درصد از سهام شرکت مربوط به اعضاء هیئت علمی دانشگاه باشد شرکت دانش بنیان را عمومی یا دولتی نامیده می شود .

هدف از راه اندازی و ثبت شرکت دانش بنیاد تولید دانش و اطلاعات مورد نیاز برای صنایع و محصولات و خدمات مختلف می باشد . به این صورت که عده ای تحصیل کرده در زمینه ای علمی و تخصصی فعالیت های مربوط به تحقیقات و تولید علم یک محصول را انجام می دهند و بعدا این علم و دانش خود را باید به شرکت ها و موسساتی که نیاز دارند فروخته و از این راه کسب درآمد نمایند . البته با توجه به اینکه دارایی های این شرکت ها مشخص و ملموس نیست و از نوع داده و اطلاعات می باشد و به راحتی می تواند آینده آنها را به مخاطره اندازه حفظ و حراست این دارایی ها ارزش زیادی دارد .

برای مطالعه ادامه مطلب به وبسایت ثبت شرکت و ثبت برند نوبل مراجعه فرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .

تلفن : 02188770580


[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ثبت شرکت و ثبت برند نوبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]